قافله عشق

جاده عشق نمودند به تو هان سهو مکن ... ور نه تا بنگری از قافله بیرون باشی

قافله عشق

جاده عشق نمودند به تو هان سهو مکن ... ور نه تا بنگری از قافله بیرون باشی

قافله عشق

:::: هنوز گریه بر این جویبار کافی نیست ::::

:::: ببــار، ابر بهاری، ببــار، کافـی نیست ::::

:::: چنین کــه یـخ زده تقویم هـا هــر روز ::::

:::: هــزار بــار بیایــد بهـار کافــی نیست ::::

:::: به جرم عشق تــو بـگذار آتشم بزنند ::::

:::: برای کشتن حـلاج دار کافـی نیست ::::

:::: گــل سپیده به دشت سپید می روید ::::

:::: سپید بختــی این روزگار کافی نیست ::::

:::: خودت بخواه که این روزگار سر برسد ::::

::دعای این هlه چشم انتظار کافی نیست::

..................فاضل نظری..................

آخرین نظرات

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۹
مهر

برخی می‌گویند اهانت به ستاره مقدس داود اشتباه است زیرا این ستاره مورد توجه انبیای بنی اسراییل و مورد توجه رسول گرامی اسلام و اهل بیت ایشان بوده، این ستاره مقدس بر روی آثار گسترده ایی از آثار اسلامی نیز موجود است. اهانت به ستاره داود همانند اهانت به کلمه لا اله الاالله بر روی پرچم وهابی های عربستان است، آیا این ادعا صحیح است؟ ما به همه پیام آودان الهی احترام می‌گذاریم و در هیچ یک از ادیان به اندازه دین اسلام، پیامبران به بزرگی یاد نشده‌اند؛ اما آنجا که جریان انحراف و نفاق بخواهد از باورهای دینی- مذهبی انسان‌ها سوء استفاده کند، وظیفه ماست که مقابل آن بایستیم حتی اگر در قلب جامعه اسلامی «مسجد ضرار» ساخته شود به دست رسول گرامی اسلام تخریب می‌شود.

gopala-yantra

یهودیان صهیونیسم، نخستین ناجی خود را «داود نبی» می‏دانند که به زعم ایشان پهلوان اسطوره‏ای‏ قوم یهود است و هم اوست که عشیره بنی اسرائیل را از ستم جالوت سنگدل می‏رهاند. به همین دلیل نیز ستاره شش پر منتسب به داود را به عنوان علامت مقدس و سمبل خویش برگزیده‏اند. دومین ناجی قوم یهود «موسای نبی» است که احکام دهگانه‏ شریعت یهود را از جانب خدا برای قوم بنی اسرائیل آورده و آنها را از رنج بردگی فرعون نجات داده است. ارادت صهیونیست‏ها به حضرت موسی (علیه السلام) نه به خاطر مقام نبوت، بلکه به دلیل‏ احراز مقام منجی و در پی آن پادشاهی بر قوم بنی اسرائیل است. لذا از او نیز با رویکردی نژادپرستانه یاد می‏کنند.

از نظر صهیونیست‏ها، یهودیان پیش از آنکه پیروان یک آیین الهی‏ تلقی شوند، یک اَبَر نژادند و به همین دلیل نیز در مواقع عسرت و سختی، ناجی دیگری از میان آنان ظهور می‏کند و ایشان را به‏ «سرزمین موعود» می‏برد. از آنجا که فرزند اولین ناجی قوم یهود (سلیمان فرزند داود نبی) تمام دنیا را به تسخیر خود در آورد، صهیونیسم بین الملل نیز فرمانروایی بر ملک سلیمان را حق طبیعی‏ خود می‏داند و به همین دلیل هم داعیه سلطنت بر تمامی دنیا را دارد. بنابرین افسانه «نیل تا فرات» تنها مقدمه‏ای بر نقشه‏های جهانی‏ صهیونیسم و قوم یهود است.
در تاریخ اسلام دیده نشده که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (علیهم السلام) به ستاره داود احترام گذاشته باشند حتی اگر پیامبر اسلام به نماد یا مکانی احترام گذاسته باشد دلیل بر حقانیت همیشگی آن نیست؛ زیرا مسجد که مقدس‌ترین مکان است، هنگامی که پایگاه منافقین می‌شود پیامبر اسلام آن را ویران می‌کنند. یهودیان و فراماسونرها با مقدسات به صراحت مبارزه کرده و می کنند! قتل پیام آوران الهی، جنایت و غارت در جهان زیر نقاب دفاع از حقوق بشر و… از مسائل بسیار مهمی است که نیازی به استدلال عمیق ندارد.

از سوی دیگر آنان در اسطوره سازی بسیار مهارت دارند، به آسودگی لباس قداست بر تن امور غیر مقدس می‌پوشانند، شیطان‌گرایی و سحر و جادوگری را در زَرورق عرفان و معنویت پیچیده و به بازار عرضه می‌کنند! با نگاهی به ثروت اندوزان و دنیاپرستان، روشن می‌شود که آنان نیز از ایمان و اعتقاد مردم سوء استفاده می‌کردند تا آنجا که فراعنه ادعای خدایی می‌کردند و هیچ کس جرأت انتقاد و اعتراض نداشت! جالب است که خداوند حضرت ابراهیم و موسی (علیهماالسلام) را فرستاد تا با معجزه‌های خود، بینی نمرود و فرعون را به زمین بمالد و اسطوره‌ها و مقدسات دروغین را در هم بشکند.

  • حاج اقا
۲۹
مهر
کشتار در زمان خروج سفیانی و پیش از ظهور است

تازگی دیدم که در یکی از کتاب های عامه نوشته است که نسبت سفیانی به واسطه ی یزید و معاویه، به ابوسفیان نمی رسد، بلکه به واسطه ی یکی از برادران معاویه، به ابوسفیان می رسد! همچنین در آن کتاب آمده است: وقتی سفیانی می آید، هرکس که نام او محمد، علی، حسن، حسین، زینب و ام کلثوم است و نیز تعداد زیادی از زن های حامله را می کشد ! در روایتی آمده است: سفیانی صدو هفتاد هزار نفر در فلان محله یا منطقه عراق می کشد ! بعضی خیال می کنند وقتی که حضرت ظهور می کند، کشتار واقع می شود! ولی چنین نیست، بلکه کشتار قبل از ظهور آن حضرت است .

  • حاج اقا
۲۹
مهر

امام صادق (علیه‌ السلام):
«صَلِّ رَکْعَتَیْنِ وَاسْتَخِرِ اللهَ، فَوَاللهِ ما اسْتَخارَ اللهَ مُسلِمٌ إلّا خارَ لَهُ البَتَّةَ.»


«دو رکعت نماز بخوان و از خدا طلب خیر کن؛ زیرا سوگند به خدا که هیچ مسلمانى از خدا طلب خیر نکند، مگر آن‌که قطعاً خداوند برای او خیر قرار می‌دهد.»

Say two rak'ahs of prayer and then ask Allah for goodness for, I swear by Allah, no Muslim asks Allah for goodness unless He will surely give him Good

تهذیب الأحکام،‌ ج 3، ص 179

 

  • حاج اقا
۲۵
مهر

امام سجّاد (علیه‌ السلام):
«خَیْرُ مَفَاتیحِ الْأموُرِ الصِّدْقُ وَخَیْرُ خَوَاتیمِهَا الْوَفَاءُ.» 
«بهترین گشایندۀ کارها راستی و بهترین پایان‌بخش آن‌ها وفاداری است.» 

It is best to start every thing with trustfulness and end it with faithfulness.

بحارالأنوار، ج 75، ص 161

  • حاج اقا
۲۵
مهر

 



رزمنده ای کـه در فـضای سایبر
می جنـگی بـرای فـشردن

کلیدهای کامپیوتر وضـو بگیر

و بـا نیـت قربه الی الله

مطلب بنویس.

بدانکه تو مصداق و مارَمَیت

اِذ رَمَیت هستی.

تو در شبهای تـاریک
جبهه سایبری از میدان مین
گناه عبور میکنی مراقب باش،
به شهدا تمسک کن بصیرتت
را بالا ببر که ترکش نخوری...

رابطه خودت را با خدا زیاد کن...

با اهل بیت یکی شو و در
این راه گوش به فرمان آنها باش..

  • حاج اقا
۲۴
مهر

  • حاج اقا
۲۴
مهر

امام رضا (علیه السّلام):

«لا یسْتَکْمِلُ عَبْدٌ حَقِیقَةَ الإیمانِ حَتَّى تَکُونَ فیهِ خِصالٌ ثَلاثٌ: التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ وحُسْنُ التَّقْدیرِ فِی المَعیشَةِ، والصَّبرُ عَلَی الرَّزایا.»

«هیچ بنده‌‏اى حقیقت ایمان را به کمال نمی‌رساند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین‌شناسى، برنامه‌ریزی درست در زندگى، و شکیبایى در مصیبت‏ها»


. A servant would not perfect the reality of faith at all except that he has three qualities: reflecting about religion, well planning in life, being patient with calamities
بحار الأنوار، ج 78، ص 339، ح 1

  • حاج اقا
۱۸
مهر

حدثنا محمد بن عیسى الدامغانی حدثنا سلمة بن الفضل ، عن أبی مریم ، عن یونس بن حسان ، عن عطیة : عن حذیفة بن الیمان قال : کنت والله جالسا بین یدی رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم ، قد نزل بنا غدیر خم ، وقد غص المجلس بالمهاجرین والأنصار فقام رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم على قدمیه فقال : یا أیها الناس إن الله أمرنی بأمر فقال : « أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ »  ثم نادى علی بن أبی طالب فأقامه عن یمینه ثم قال : یا أیها الناس ألم تعلموا أنی أولى منکم بأنفسکم؟ قالوا : اللهم بلى . قال : من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه ، وعاد من عاداه ، وانصر من نصره واخذل من خذله . فقال حذیفة : فوالله لقد رأیت معاویة قام وتمطى وخرج مغضبا واضع یمینه على عبد الله بن قیس الأشعری ویساره على المغیرة بن شعبة ثم / 179 / أ / قام یمشی متمطئا وهو یقول : لا نصدق محمدا على مقالته ولا نقر لعلی بولایته فأنزل الله تعالى : « فَلاَ صَدَّقَ وَلاَ صَلَّى * وَلَکِنْ کَذَّبَ وَتَوَلَّى * ثُمَّ ذَهَبَ إِلَى أَهْلِهِ یَتَمَطَّى » فهم به رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم أن یرده فیقتله فقال له جبرئیل : «  لاَ تُحَرِّکْ بِهِ لِسَانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ » القیامة16 فسکت عنه .

حذیفه بن یمان گفته است : به خدا سوگند در مجلس غدیر خم من مقابل رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم نشسته بودم و مجلس مملو از مهاجر و انصار بود ، که ناگاه پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم برخواست و فرمود : ای مردم براستی که خداوند مرا به کاری فرمان داده است و فرموده است : «ای پیامبر آنچه را که از سوی خدا بر تو نازل شده ، ابلاغ کن» سپس پیامبر علی بن أبی طالب را صدا زد و در سمت راست خود قرار داد سپس فرمود : ای مردم آیا نمی‌دانید که من از شما به خودتان سزاوارترم؟ گفتند : آری  فرمود : « هرکه من مولای اویم ، علی مولای اوست ، بارپروردگارا ! با هر که او را دوست دارد ، دوست و با هر که او را دشمن دارد دشمن باش و هر که او را یاری نماید ، یاری نما و هر که او را خوار نماید ، خوار نما » حذیفه در ادامه گفت : سوگند به خدا دیدم که معاویه برخواست و با تکبر و عصبانیت از مجلس خارج شد در حالی که دست راست خود را بر دوش عبد الله بن قیس أشعری ودست چپش را بر دوش مغیرة بن شعبة گذارده بود و با این حال راه می‌رفت ، می‌گفت : ما سخنان محمد را تصدیق نمی‌کنیم و به ولایت علی اقرار نخواهیم کرد در این هنگام خدوند این آیات را نازل نمود « او هرگز ایمان نیاورد و نماز نخواند * بلکه تکذیب کرد و روى گردان شد، * سپس بسوى خانواده خود بازگشت در حالى که متکبّرانه قدم برمى داشت! » و رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم فهمید که باید او را بازگردانده و به قتل رساند ، در این هنگام جبرئیل این آیه را تلاوت نمود : « زبانت را بخاطر عجله براى خواندن آن حرکت مده،ِ » و پیامبر سکوت کرد .

الحاکم الحسکانی ، عبید الله بن عبد الله بن أحمد ،  شواهد التنزیل ، وفاة : ق 5 ، ج21 ص393 ، تحقیق : الشیخ محمد باقر المحمودی ، الطبعة : الأولى ، سنة 1411هـ  ، الناشر : مؤسسة الطبع والنشر التابعة لوزارة الثقافة والإرشاد الإسلامی- مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة

  • حاج اقا
۱۸
مهر

احمد بن حنبل - رئیس حنابله و از شخصیت‌های کم نظیر اهل سنت - نقل می‌کند:

نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر - 18 ذی الحجه - آمد و فرمود:

أو لستم تشهدون انى أولى بکل مؤمن من نفسه؟ قالوا: بلى، قال: فمن کنت مولاه فإن علیا مولاه.

آیا گواهی می‌دهید که من بر تمام مؤمنین از خودشان اولی هستم؟ گفتند: بله، بعد فرمود: هر کس من مولای او هستم ، علی هم مولای اوست.

مسند احمد، ج4، ص372

  • حاج اقا
۱۸
مهر

در سنن نسائی - که از صحاح سته است - با این تعبیر آمده که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:

کأنی قد دعیت فأجبت، إنی قد ترکت فیکم الثقلین، أحدهما أکبر من الآخر: کتاب الله و عترتی أهل بیتی، فانظروا کیف تخلفونی فیهما، فإنهما لن یتفرقا حتى یردا علی الحوض، ثم قال: إن الله مولای و أنا ولی کل مؤمن، ثم أخذ بید علی، فقال: من کنت ولیه فهذا ولیه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه.

فقلت لزید: سمعته من رسول الله صلى الله علیه و سلم؟ قال: (والله) ما کان فی الدوحات رجل إلا رآه بعینه و سمع بأذنه.

پیک اجل به طرف من آمده و من به پیک أجل لبیک گفته‌ام؛ یعنی مرگ من نزدیک است. من دو چیز گران بهاء در میان شما می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیت من. ببینید که با آنها چگونه برخورد می‌کنید. این دو، از همدیگر، تفکیک شدنی نیستند. مردم! خدا، مولای من هست و من ولی هر مؤمنم. هر کس من ولی او هستم، این علی هم ولیّ او هست.

جالب اینکه در ادامه حدیث، ابو طفیل - که آخرین صحابه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است و حدود سال 102 یا 101 هجری از دنیا رفت - می‌گوید: واقعاً این حدیث غدیر را شما از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدید؟‌ به خدا سوگند هیچ کسی نبود در سرزمین غدیر، جز اینکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را دید و این حدیث را از زبان او شنید.

السنن الکبرى للنسائی، ج5، ص45 - فضائل الصحابه لأحمد بن حنبل، ص15، شماره45

  • حاج اقا
۱۸
مهر

رسول‌خدا (صلّی‌ الله‌ علیه‌ وآله) :
إنَّ اللهَ یَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ، وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا
خداوند با خشم فاطمه به خشم می‌آید و با خشنودی او خشنود می‌شود

Surely, God will be angered by Fatimah's displeasure and will be pleased by her pleasure.

بحار الأنوار، ج 43

  • حاج اقا
۱۷
مهر

     من کی ام،عبدی جسور و خیره سر 

         من کی ام،بی خانمانی در به در ..
             من کی ام،کاسه به دستی تشنه لب

                 من کی ام،کهنه گدای نیمه شب ..
                     من کی ام،بیگانه ای دیر آشنا

                         من کی ام،دیوانه ای عاقل نما ...

                             من کی ام،عمر خود از کف داده ای
                                  من کی ام، من کیم،عبد زپا افتاده ای
 
من کیم/درمانده ای مست غرور
    من کی ام،جامانده ای از راه دور
 
        من کی ام،عبدی جسور و خیره سر
            من کی ام،بی خانمانی در به در
 
                من کی ام،کاسه به دستی تشنه لب
                    من کی ام،کهنه گدای نیمه شب
 
                         من کی ام،بیگانه ای دیر آشنا
                             من کی ام،دیوانه ای عاقل نما
 
                                               حال بر در گاه تو سر می نهم
                                                          برگناه خود شهادت می دهم
 
                                                تو کریمی و رحیمی و غفور
                                                           کن ز تاریکی مرا راهی نور

  • حاج اقا
۱۵
مهر

امام حسین (علیه‌ السلام):
«النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا، والدِّینُ لَعقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ ما دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ، فَإذا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیّانُونَ.»
«مردم بندگان دنیا هستند و دین لقلقۀ زبان‌شان است، تا زمانی که آسایش‌شان برقرار باشد گرد آن می‌چرخند و آن‌گاه که با آزمایش غربال شوند، دینداران اندک خواهند بود.»

People are the world's slaves and religion in only on their tongue, if their prosperity is prepared for them, they will gather around the religion, but when their faith are examined, the true believers will be little

بحار الأنوار، ج 44، ص 383

  • حاج اقا
۱۵
مهر

  • حاج اقا
۱۵
مهر

  • حاج اقا